Feature description
Details and source mockup here:
Côté Enedis je n’ai pas l’info en tout cas (des prix).
En cherchant sur internet, je n’ai pas trouvé non plus d’API à part des trucs payants très très cher.
Si l’utilisateur fournit les prix, on pourrait développer un widget « consommation électrique », j’avais déjà fais des maquettes mais je n’avais pas été plus loin faute d’engouement sur l’intégration Enedis
[Screenshot 2023-11-30 at 09.48.31]
Main idea: (by @pierre-gilles )
If the user provides the prices, we could develop an « electricity consumption » widget; I had already made mockups but didn’t go any further due to lack of enthusiasm for the Enedis integration
The idea is good, but how do we manage prices on « multi-period » contracts (off-peak/peak hours)? We would need consumption per period.
I voted for it too, but time slots alone won’t be enough to handle contracts with different days. With my EDF Tempo contract, for example, I actually have 6 kWh rates: on white/blue/red days, and for daytime/nighttime.
Note that, if the idea is put into development, the day’s color can be retrieved here: https://particulier.edf.fr/services/rest/referentiel/searchTempoStore?dateRelevant=
1 Like
bjm
December 3, 2023, 5:51pm
5
I did this (based on the lowest price)
For my solar panel, production since it was commissioned.
As I mentioned on the blog, this topic is currently under development; the rest of the discussion is here:
Salut à tous,
Je vous avais parlé il y a quelques temps d’un gros chantier sur lequel je travaille… aujourd’hui, je peux enfin vous en dire plus !
Je vous dis tout dans cet article :
Comme indiqué à la fin de l’article, je cherche des utilisateurs Gladys Plus + Enedis pour tester le moteur de calcul de consommation en euros. Si vous voulez que je teste sur vos données, contactez-moi !
Et surtout, un immense MERCI à @Terdious , qui a imaginé cette fonctionnalité et financé son développement …
1 Like