Hello a tous !
Merci pour la release @pierre-gilles !
Juste pour info il reste quelques coquilles je vais essayer de faire une passe rapide aujourd’hui pour les remonter.
Jai un soucis avec certaine card mobile ou non avec un scroll horizontal.
Mobile :
Les deux :
mobile :
desktop :
ps : pour info le widget est Appareils de la pièce (Déprécié)
oui il est déprécié mais j’ai jamais fais la bascule ahah ^^’
Question bête mais pour les slider (pour les volet par exemple) ne pourrait on pas avoir le même fonctionnement que pour les lumiere qui nous ouvre un autre menu avec la fleche ?
Salut tout le monde !
Ce sujet est désormais en cours de développement .
Une PR a été ouverte pour corriger l’ascenseur horizontal sur les cartes dashboard (appareils et météo) :
master ← claude/bug-ascenseur-horizontal-6fazxt
ouvert 08:16AM - 28 Aug 26 UTC
### Description
Two dashboard widgets were reported on the forum as showing a h… orizontal scrollbar, on a phone and on a narrow desktop dashboard column alike.
**Devices widget** — an auto-layout table sizes a column to its widest unbreakable word, and a device name is very often one long token (`Volet_chambre_parentale`). That minimum pushed the whole table past the card, so `.table-responsive` put the row under a horizontal scrollbar with its controls cut off at the card edge. The name column now drops out of the table's minimum-width computation (`max-width: 0`) and ellipsizes instead, keeping the half of the row it had while the controls keep the width they ask for.
This also unblocks the adaptive option controls (`acAdaptiveControls`): they collapse to dropdowns *while the card overflows*, so a name that overflowed whatever they did was quietly turning every button group of the card into a dropdown for nothing.
The new rules are scoped to a `device-widget-table` class, because the devices page shares `device-list-table` but lays its rows out on six columns.
**Weather widget** — the hourly and daily forecast rows scroll sideways on purpose (the slots keep a readable floor rather than being crushed), but they carried a permanent scrollbar drawn across the card, which is what reads as broken. They get the treatment the app's other sideways rows already use (`.hz-tabs`, `.groupChips`): the bar is hidden, and a thin one comes back on hover or keyboard focus for mouse users. The rows still scroll.
Measured in Chromium on a reproduction of the reported card (light row + shutter state + shutter position, name `Volet_chambre_parentale`), `scrollWidth - clientWidth` of `.table-responsive`:
| card width | before | after |
| --- | --- | --- |
| 1100 px | 0 | 0 |
| 950 px | 0 | 0 |
| 600 px | 0 | 0 |
| 460 px | 0 | 0 |
| 390 px | **99 px** | 0 |
| 360 px | **99 px** | 0 |
| 320 px | **139 px** | 0 |
Row height stays constant (207 px) at every width, and on wide cards the column split stays close to what it was, so the range sliders keep their length (378 px at 1100 px card width, vs 448 px before). A name containing spaces, which used to wrap to two or three lines on a phone, now stays on one line — same single-line truncation the dashboard tab names already use.
## Forum
Forum: https://community.gladysassistant.com/t/bug-ascenseur-horizontal/10725
### Checklist
- [x] Tests pass: no server code is touched, so `server && npm run coverage` is unaffected; the change is front-end CSS plus two class names, verified with `npm run build` and a Chromium reproduction across card widths rather than with Cypress
- [x] Linter and prettier pass on both front and server (`npm run eslint`, `npm run prettier`)
- [x] No undocumented breaking change
---
_Generated by [Claude Code](https://claude.ai/code/session_01Xr7kHMojMzWCkaJSEReYxX)_
N’hésitez pas à suivre la PR, à tester (optionnel, surtout pour les petites demandes) et à faire vos retours ici si besoin.
@spenceur est-ce que tu pourrais tester pour confirmer que ça corrige bien le souci chez toi ?
Vu que c’est que du front, tu peux tester sur Gladys Plus : https://claude-bug-ascenseur-horizon.gladys-plus.pages.dev/
De mémoire tu n’es plus sur Gladys Plus, mais tu peux toujours te prendre un compte 1 mois (sans CB, essai gratuit), c’est peut-être le bon moment pour revenir sur Gladys Plus Gladys Plus : accès distant sécurisé pour ta domotique | Gladys Assistant
Sinon, tu peux tester sur l’image Docker :
ghcr.io/gladysassistant/gladys-preview:claude-bug-ascenseur-horizontal-6fazxt
Merci d’avance pour tes tests
Chez moi ça résoud le problème (que j’avais aussi)
Je ne pourrais tester que ce soir
je te redis ça
Mais au vu du code j’en doute pas, tu tronques le mot le plus long et vire la scrollbar
et pour le widget meteo tu masque la scrollbar ?
Je verrais gladys plus mais pour l’instant traefik me convient (le seul truc qui m’intéresse c’est potentiellement l’ia dans la formule).
C’est trop loin ce soir, je vais release avant vu que @guim31 a confirmé
Justement, Gladys Plus ça t’aurait permis de tester là depuis hors de chez toi
Désolé je suis effectivement pas chez moi et en effet avec gladys + j’aurais pu tester rapidement.
C’est mergé et ça partira aujourd’hui dans la journée