Oui je pense pas que ce soit nouveau, mais comme là on incite à changer de driver, d’un coup le comportement est bien visible, ce qui n’était pas le cas avant, c’était rare de modifier cette configuration
C’est corrigé.
Lorsqu’on changeait le dongle, le container z2m avait un nouveau mot de passe mqtt, ce n’est plus le cas.
Testé et fonctionnel
1 « J'aime »
Excellent !! Je teste de suite
C’est parfait, ça marche nickel ! Je fais une review et si c’est bon ça part en prod pour moi
1 « J'aime »
Le code est bon pour moi, juste un mini-retour, il y a un fichier modifié qui n’a pas trop de rapport avec la PR :
master ← cicoub13:feat-z2m-ember
ouvert 09:44AM - 16 Feb 26 UTC
### Pull Request check-list
To ensure your Pull Request can be accepted as fa… st as possible, make sure to review and check all of these items:
- [X] If your changes affect the code, did you write the tests?
- [X] Are tests passing? (`npm test` on both front/server)
- [X] Is the linter passing? (`npm run eslint` on both front/server)
- [X] Did you run prettier? (`npm run prettier` on both front/server)
- [x] Did you test this pull request in real life? With real devices? If this development is a big feature or a new service, we recommend that you provide a Docker image to the community ([forum](https://community.gladysassistant.com/)) for testing before merging.
NOTE: these things are not required to open a PR and can be done afterwards / while the PR is open.
### Zigbee2Mqtt - Migrate to ember driver
The ezsp driver in Zigbee2MQTT is deprecated in favor of the new ember driver for EmberZNet-based adapters (SkyConnect, Sonoff ZBDongle-E, TubesZB EFR32, etc.). The ember driver requires EmberZNet firmware ≥7.4.x (EZSP 13) and has been available since Z2M 1.36.0.
Currently adapters/index.js maps 6 dongles to CONFIG_KEYS.EZSP = 'ezsp'. These need to default to CONFIG_KEYS.EMBER = 'ember', while keeping ezsp available as a legacy option for users with firmware < 7.4.x.
This satisfies three requirements:
1. New users select a dongle name → get ember driver
2. Existing users whose stored dongle name is unchanged → auto-migrated to ember on next restart (the mapping lookup finds ember now)
3. Users with old firmware who need EZSP → select the (legacy ezsp driver) variant in the setup UI
## Summary by CodeRabbit
* **New Features**
* Shows Zigbee coordinator firmware and container error info in status views.
* Displays an Ember firmware warning in local setup when firmware is older than 7.4.x, with upgrade guidance.
* Shows a specific EZSP protocol-version warning in local setup when detected from container logs.
* **Chores**
* Adapter list reorganized to expose adapter type/config key and mark legacy EZSP entries.
* Added container log inspection and a migration to rename legacy EZSP entries for clarity.
De souvenir, le eslint ne passait pas sans cette JSDoc.
Mais quand je teste sur master, le eslint passe (avec juste un warning ).
Anyway, je le restaure.
Ah, voyons sur ça passe ! Normalement si c’est sur master c’est que la PR qui a intégré ce bout de code passait eslint
Merci !
C’est bon pour moi, c’est mergé sur master et ça part dans la prochaine version de Gladys (aujourd’hui normalement!)
1 « J'aime »
Ok merci, je merge quand la release est live